Fler jobb åt Malmöborna

Arbete ger människor en egen försörjning, men också frihet och makt över sitt liv. Under mandatperioden har 100 000 fler blivit arbetslösa i Sverige. Men trots regeringens misslyckande och den rådande lågkonjunkturen har vi genom hårt arbete fått ner arbetslösheten i Malmö.
På tio år har ungdomsarbetslösheten halverats i staden. Allt fler Malmöbor kommer ut i sysselsättning och egen försörjning. Samtidigt har Malmö utvecklats till en nationell tillväxtmotor. Över hälften av alla jobb i Skåne skapas här i Malmö. Men vi är inte nöjda. Vi vill mer. Vi vill se fler jobb åt Malmöborna. Rösta på Socialdemokraterna den 13 september!
